To do -lista työkalut

Suurinosa yrittäjistä pitää yllä to do-listoja joilla säilyy asiat järjestyksessä ja ne tulee vielä tehtyäkin. To do listojen olennaisinta antia on vaan pilkkoa asiat niin pieniksi, että ne voi varmasti toteuttaa.  To do –listoille voi kasata myös, vaikka kauppalistoja tai siivousaikatauluja. Ei se rajoitu millään tapaa yrittäjiin, että niitä voisi käyttää.

Ajankäytöstä on tullut elämässä tärkeää, koskeepahan se sitten mitä tahansa asiaa. Ajankäyttöön on hyvä kiinnittää huomiota ja miettiä viikon aikatauluja etukäteen. Näin on myös ajoissa hommissaan eikä aina myöhässä. To do –listat oikein pidettyinä auttavat näissä asioissa kummasti. Muista tosiaan vaan määritellä kaikki tehtävät, niin että ne voi suorittaa ajallaan ja tarpeeksi pieniksi kokonaisuuksiksi. Jolloin sähköisissä palveluissa ne ovat ilo napsutella tehdyksikin.

Jos esimerkiksi olet tekemässä, vaikka verkkosivut. Älä laita listaan, että verkkosivut, vaan pilko se paljon pienempiin osiin. Visuaalinen ulkoasukin on vielä aika iso määritelmä, mutta esimerkiksi bannerikuva on jo hyvällä tasolla. Eli silloin on helppoa katsoa mitä on projektista vielä tekemättä ja pitääkö aikatauluja muuttaa.

Listaan tähän alle mitä työkaluja verkossa voi käyttää to do –listoja tehdessä:

Osa palveluista on maksullisia ja osassa on ilmaistilitkin. Itse pärjään vallan hyvin Asanan ilmaisella palvelulla. En ole tarvinnut muuttaa maksulliseen koska saan siellä rajattomasti kuitenkin erilaisia projekteja laitettua.

  1. Asana (oma suosikkini)
  2. Trello
  3. Google kalenteri
  4. Evernote
  5. Todoist
  6. Meistertask
  7. do
  8. Wunderlist
  9. TeuxDeux
  10. Microsoft OneNote

Sitten ei kun valitsemaan omaa to do –listan pitopaikkaa. Kaikkia kun ei miellytä samat asiat kuin minua. Tässä kuitenkin muutamia esimerkkejä ohjelmista, jotka voivat auttaa arjessa tai työssä. Ei enää post it –lappu kaaosta pitkin työpöytää.